Palamida na gradeli

  • 03.09.2006
  • Enostavno
  • 4
  • 30 min

Morje pomeni sveže ribe, ribe z vonjem po morju. Naj bodo narezane na debele zrezke ali cele, ribe so dobre samo, če so sočne, pečene do kosti in ne razpadajo.

Sestavine

  • 1 kg palamide ali tune
  • 150 ml oljčnega olja
  • 2 stroka česna
  • poper
  • lovorov list
  • Vegeta
  • 1 vejica rožmarina
  • Za postrežbo:
  • limona
  • peteršilj

Priprava

  1. 1.
    Očiščeno ribo osušite in narežite na enake zrezke. Položite jih v posodo in prelijte z mešanico 100 ml olja, zdrobljenega česna, popra, lovorovega lista in Vegete.
  2. 2.
    Ribo pustite stati 2 uri, nato jo počasi pecite na gradeli z ene in druge strani približno 15 minut.
  3. 3.
    Med pečenjem ribo mažite z vejico rožmarina, namočeno v olje.

Serviranje

Pečeno ribo položite na krožnik, okrasite z limono in peteršiljem. Ob njej bo prijala solata iz pečenih jajčevcev in bučk, začinjena s poprom, tankimi rezinami česna, kisom in oljčnim oljem.

Nasvet

Palamido pecite s kostmi, če se odločite za tuno, pa le-to pecite brez kosti.

Hranilne in energijske vrednosti

Hranilne in energijske vrednosti so izračunane na porcijo (za eno osebo). Pri sladicah so vrednosti izračunane na 100 g.

Hranilo Merska enota Količina Ž GDA (%) M GDA (%)
Energijska vrednost kcal / kJ 599 / 2.504 - -
Maščobe g 36,64 - -
Ogljikovi hidrati g 5,62 - -
Vlaknine g 0,21 - -
Beljakovine g 59,78 - -
Natrij g 4,60 0 0
Vitamin A μg 148,00 4 3
Vitamin E mg 9,13 42 42
Vitamin C mg 2,50 3 3
Niacin (viamin B3) mg 35,55 254 178
Kalij mg 1.113,59 30 30
Fosfor mg 509,83 64 64
Magnezij mg 125,04 42 31

* GDA = dnevna orientacijska vrednost za ženske na osnovi 2000 kcal dnevno in za moške na osnovi 2900 kcal dnevno v starosti med 25. in 50. letom. (Vir: DRI poročila - Makroživila, elementi, vitamini, www.nap.edu; Genesis R&D Podravka d.d.)